Aktualnosci - ARCHIWUM z 1999 roku

-----

* 26.11.1999 Przepraszam, że strona nie była przez tak długi okres uaktualniana... Powodem tego są 2 rzeczy:
1. Ostatnio mam dużo innych zajęć i niestety nie mam czasu zajmować się stroną.
2. W temacie Amigowych Gier 3D niewiele się zmieniło od poprzedniego update'u.
Mam nadzieję, że sytuacja zmieni się pod koniec grudnia, gdy firma Id Software ma opublikować źródła Quake'a...

W czasie kolejnej awarii serwera Polboxu strona została w całości skasowana... Przepraszam, że nie była dostępna przez kilka dni...

Za radą jednego z czytelników tej strony, dodałem możliwość ściągnięcia bezpośrednio ze strony wersji demo Wolfensteina, spakowanej jako archiwum lzx.
* 18.08.1999 Witam wszystkich (po kolejnej) długiej przerwie. Ponieważ w temacie Amigowych gier 3D na razie nic się nie zmieniło, proponuję coś innego. Nareszcie po długich bojach udało nam się zagrać w Quake'aPPC "po kablu" nullmodem. Wszystko to za sprawą 2 plików konfiguracyjnych do Miami, dzięki którym udało się nam postawić naszą lokalną sieć TCP/IP. wszystkich chętnych zaprawszam do działu download.

W tzw. międzyczasie strona została ponownie skasowana na serwerze polboxu (znowu zrobili wakacyjne porzątki??).
* 21.06.1999 Witam wszystkich po dość długiej przerwie, która była spowodowana "chwilowym zastojem" w temacie gier portowanych z innych komputerów. Jeżeli więc uważacie, że powinienem dodać jakiś nowy dział to napiszcie do mnie.

Niedawno wyszła kolejna wersja (0.18) AmigaWolfensteina! Obecnym autorem jest Christian Sauer. Wersja te jest WOLNIEJSZA od poprzedniej, usunięto wszystkie optymalizacje ORAZ błędy i poprawiono obsługę klawiatury.

Wyszła kolejna wersja (r0.48) Hexena 68k! Poprawiono zauważone błędy (od teraz działa już stabilnie).
* 13.05.1999 Wczoraj w Aminecie w końcu pojawiły nowe wersje ADescentaPPC/Warp3D (v0.8 r4) i ADescentaPPC (v0.8 r2).
* 08.05.1999 Wyszła kolejna wersja (v0.8 r3) ADescentaPPC/W3D! Poprawiono zauważone błędy.

Wyszła kolejna wersja IXemul.library dla PPC.
* 03.05.1999 Wyszła kolejna wersja ADescentaPPC/W3D! Dodano obsługę trybów 16bitowych i porawiono zauważone błędy (działa już np. fps counter).

Dodany nowy dział - linki. Jeżeli chciałbyś umieścić w tam odnośnik do swojej strony to napisz do mnie.
* 02.05.1999 Uaktualniona rubryka testy: descent, heretic i hexen.
* 30.04.1999 Wczoraj napisałem, że ADescent dla Warp3D i PPC będzie dostępny w Aminecie dopiero za 2 tygodnie. Autor tego portu jednak BARDZO przyspieszył prace i już dziś możemy zagrać w ADescentaWarpUP/3D! Ta sama osoba stworzyła również port ADescenta tylko dla WarpUP. Każdy więc wybierze coś dla siebie.
Uwaga: Jeżeli engine nie chce uruchomić się, trzeba skasować plik descent.cfg, a następnie uruchomić ADescentaWarp3D dla 68k, który wygeneruje odpowiedni plik konfiguracyjny.

Dzisiaj wyszła kolejna wersja (1.1) Heretica! Poprawiono obsługę kart graficznych (tryb HiColor).

Dopiero dziś w Aminecia pojawiła się DZIAŁAJĄCA wersja 1.4 WarpHexena!
* 30.04.1999 Wczoraj napisałem, że ADescent dla Warp3D i PPC będzie dostępny w Aminecie dopiero za 2 tygodnie. Autor tego portu jednak BARDZO przyspieszył prace i już dziś możemy zagrać w ADescentaWarpUP/3D! Ta sama osoba stworzyła również port ADescenta tylko dla WarpUP. Każdy więc wybierze coś dla siebie.

Dzisiaj wyszła kolejna wersja (1.1) Heretica! Poprawiono obsługę kart graficznych (tryb HiColor).

Dopiero dziś w Aminecia pojawiła się DZIAŁAJĄCA wersja 1.4 WarpHexena!
* 29.04.1999 Za dwa tygodnie powinien pojawić się na Aminecie ADescentWarpUP i ADescentWarpUP/3D! Dziękuję Michałowi Krzemińskiemu za tą informację
* 27.04.1999 Wszyszła kolejna wersja (0.8) VAxena! Dodano dźwięk (przez bibliotekę hereticsound.library), poprawiono obsługę CyberGFX (działa i w trybie "ekranowym" i "oknowym") oraz przyspieszono engine.
* 25.04.1999 Wyszła kolejna wersja (1.4) WarpHexena. Dodano dźwięk i poprawiono błędy.
* 22.04.1999 QuakeWarp3D nie istnieje... :( Autor poprzedniego tekstu przyznał się, że wszystko zmyślił... Jedno natomiast jest prawdą: gdy ID Software opublikuje kody źródłowe Quake i QuakeWorlda to na pewno ktoś napisze LEGALNĄ wersję na PPC i Warp3D. Tylko kiedy to nastąpi?
* 22.04.1999 Z różnych powodów do tej pory na stronie nie była dostępna kolejna wersja (0.990111) ADescentaPPC. Dopiero w tej wersji działa sterowanie myszką.
* 18.04.1999 QuakeWarp3D jest! Niestety, przynajmniej do grudnia tego roku (?) niedostępny... Więcej informacji.
* 17.04.1999 Wyszła kolejna wersja (v1.0) Heretica!. W porównaniu do poprzedniej wersji, która była dostępna na tej stronie dodatno wersję dla WarpOSa, poprawiono współpracę z CyberGFX (bez problemów działa w trybie "całoekranowym" i "oknowym") oraz przyspieszono engine.
* 16.04.1999 Dodana możliwość ściągnięcia najnowszej (v2.0 + update) wersji Warp3D

Dodana możliwość ściągnięcia makra (mojego autorstwa :) generującego plik konfiguracyjny dla QuakePPC/FastQuakePPC. Powinno to raz na zawsze rozwiązać problemy z ustawieniem rozdzielczości w QuakePPC.
* 26.03.1999 Wyszła kolejna wersja (0.15) Wolfensteaina na Amigę.

Rozbudowany dział FAQ. Uaktualniona rybryka Download
* 21.03.1999 Jakiś czas temu wyszła kolejna wersja (2.5) WarpHeretica.
* 20.03.1999 Powstał pierwszy port chyba najbardziej znanego (po Doomie) pecetowego hitu! Chodzi oczywiście o grę Wolfenstein3D! Jego autorem jest Sebastian Jedruszkiewicz.
* 14.03.1999 Dodana została możliwość ściągnięcia pakietu Warp3D (z którego korzysta np. ADescentWarp3D). Od teraz ze strony można ściągnąć najnowsze wersje bibliotek: RTGMaster (v42) i PPCixemul (v0.57).
Dodany został nowy dział: FAQ, czyli pytania i odpowiedzi.
* 28.02.1999 Wyszła kolejna wersja (0.935) Hererica. Poprawiono i przyspieszono engine. Ta wersja w ogóle nie działa na kartach gfx... :(
* 20.02.1999 Wyszła kolejna wersja (0.37) Hexena. Dodano obsługę joysticka. Zoptymalizowano engine.
* 06.02.1999 Wyszła kolejna wersja (2.4) WarpHeretica. Dodano wersję dla 68k, poprawiono odsługę muzyki. Można grać na ekranie większym niż 320x200.
* 06.02.1999 Kilka dni temu wyszła kolejna (1.8) wersja WarpHeretic. Poprawiono obsługę muzyki. Port ten działa również z sharewarową wersją Hexena.
* 05.02.1999 Pojawił się kolejny port Hexena o nazwie VAxenPPC. Jest to wersja 0.5. Autorem jest Sebastian Jedruszkiewicz. Wymagania: AGA lub CGFX, 16Mb Ram i ppc.library .

Wyszła kolejna wersja (0.21) HexenDodana support AHI, obsługę myszki i poprawiono błędy.
* 04.02.1999 Wyszła kolejna wersja (0.6) Heretica (68k/PPC). Dodana obsługa joystkicka i screen graber. Teoretycznie istnieje możliwość gry w HiColor. Teoretycznie, gdyż nie działa ona na kartach graficznych. Na kościach AGA można grać w HAM8/HAM6.

Wyszła kolejna wersja (1.2) WarpHexena. Poprawiono błędy przy strarcie. Dalej brak dźwięku.

Wyszła kolejna wersja (0.8) ADescenta. W porównaniu do poprzedniej wersji (0.8w/0.7/0.7virge) dodano edytor map! Działa on tylko na gartach graficznych.
* 31.01.1999Dzisiaj jest rocznica istnienia tej strony :) Dokładnie rok temu na serwerze Polboxu pojawiła się pierwsza wersja tej strony. Na początku opisane były tam tylko enginy Dooma, ale potem... Jeżeli chcesz poznać histrię strony - przeczytaj wszystkie "aktualności" od 31.01.1998.
* 31.01.1999Dziś po południu wyszła kojena wersja (1.6) WarpHeretica! Dodano obsługę muzyki. Wymagany jest zestaw sampli MIDI (np. od ADooma).
* 31.01.1999Wyszła kojena wersja (1.5) WarpHeretica! Dodano obsługę dźwięku.
* 30.01.1999Wyszła kojena wersja (1.4) WarpHeretica. Dodano (eksperymentalnie) obsługę dźwięku i poprawiono szybkość enginu.
* 29.01.1999Pojawiły się trzy nowe enginy nowej gry - Hexen działa na amigach 68020-60. Autorem tego portu jest Christian Sauer. Hexen 0.1 - ten port działa tylko na 060 i 040. Został stworzony przez Thomasa Friedena. WarpHexen powstał przy współpracy dwóch osób: Thomas Frieden i Steffen Haeuser.
* 29.01.1999Wyszła kolejna wersja Heretic. Ma ona numer 0.4 został dodana muzyka, dźzwięk. Zopostały poprawione zauwarzone błędy. Na Amidze 1200 z 603/200 i AGA wyciąga 30fps !!! .
* 27.01.1999Kilka dni temu powstał nowy port Heretica - WarpHeretic dla PPC pod WarpOS. Napisany został przez Steffena Haeusera
* 24.01.1999W aminecie pojawił się kolejny port Heretica - AHeretic. Sam autor Jesper Svennevid pisze, że port ten zawiera fragmenty kodów źródłowych ADooma. Na razie istnieje tylko wersja dla procesorów 68k.
* 24.01.1999Kilka dni temu w sieci pojawił się pierwszy amigowy engine pecetowej gry Heretic! Jego autorem jest Sebastian Jedruszkiewicz. Istnieją 2 wersje tego portu: dla procesorów PPC i zwykłych 68k. W obecnej wersji na razie nie ma dźwięku. W przyszłości autor zamierza przeportować na Amigę engine gry Hexen.
* 03.01.1999W dziale testy Qauke'a dodana została tabelka z wynikami szybkości różnych enginów Qauke'a.

-----