Spis treści
ERIC SCHWARTZ

Z Erikiem Schwartzem, amigowym grafikiem, rozmawia Sławomir Wilk:

Pracujesz zawodowo jako grafik?

- Tak, rysuję dla pieniędzy. Ale rysuję także dla siebie, więc można powiedzieć, że jest to zarówno moja praca, jak i hobby.

Kto jest odbiorcą twoich prac?

- Tworzę oprawę graficzną m.in. dla stron internetowych, gier wideo, książek i CD-ROM-ów. Od czasu do czasu otrzymuję specjalne zamówienie, na przykład na opracowanie plakatu. Ogólnie robię to, co zwykły grafik-plastyk.

Czy przygotowując swoje grafiki korzystasz z pomocy pecetów?

- Nie posiadam żadnego peceta ani maka, więc Amiga jest wszystkim co obecnie posiadam do tworzenia grafiki.

Jakich programów graficznych używasz?

- Wykorzystuję wiele różnych programów, ale najczęściej Pesonal Paint firmy Cloanto, Photogenics Paula Nolana i ImageFX firmy Nova Design.

Do niedawna Amiga była postrzegana jako najlepszy komputer do tworzenia grafiki. Obecnie wyparły ją pecety. Czy według ciebie Amiga jest wciąż profesjonalnym narzędziem w ręku grafika?

- Z powodu braku nowego oprogramowania w ciągu ostatnich lat Amiga została daleko w tyle, ale nadal jest to wystarczający sprzęt do tworzenia profesjonalnej grafiki: na potrzeby wideo, druku czy Internetu. Używam Amigi do tworzenia oprawy graficznej i okładek do serii książek Sabrina Online. Jest to praca przekrojowa, różnorodna i skomplikowana. Ale nie widzę powodu, by używać do niej innego komputera niż Amigi.

Twój komiks "Sabrina Online" był publikowany na łamach miesięcznika "Amiga Format". Obecnie ten magazyn już się nie ukazuje. Co będzie z losami komiksu?

- Komiks "Sabrina Online" zawsze był dostępny w Internecie i ma nową siedzibę pod adresem www.sabrina-online.com. Od chwili zamknięcia "Amiga Format", publikację nowych odcinków przygód Sabriny przejął amerykański magazyn "New Amigans".

Podobno przygotowywana jest gra komputerowa zatytułowana "Sabrina Online". Domyślam się, że tworzysz grafikę dla tej produkcji.

- Nie mam nic wspólnego z tą grą poza faktem, że użyczyłem na jej potrzeby postacie moich bohaterów.

A więc co to będzie za gra?

- Z tego co wiem, będzie to gra zręcznościowa, zrobiona w technice trójwymiarowej, podobna do Super Mario 3D, ale z większą ilością urozmaiceń.

Stany Zjednoczone kojarzone są z właścicielem Amigi, Niemcy z Aminetem. Z czym kojarzy ci się Polska i jej amigowe środowisko?

- Mówiąc szczerze, nie mam zielonego pojęcia, czym słynie Polska w świecie Amigi. Wiem tylko tyle, że mieszka w tym kraju wielu utalentowanych grafików i programistów.

Rozmawiał Sławomir Wilk
Spis treści